• RSS
  • Youtube
  • Facebook
  • Twitter

Important Posts

Meeting 006 Planning
Race For Whool
The Path to Anime

Playlist

The Tai Yugen Anthem

They Who Follow

Cbox

Category List

Recent Comments

Yibis One Piece Episodes

Tengen Toppa Gurren Lagann

Pure mannelijkheid gemengd met gigantische mecha's, humor en aanzienwekkende gevechten. Dat is TTGL.

Angel Densetsu

Kitano heeft het hart van een engel maar het uiterlijk van een demon. Deze korte anime is zo hilarisch dat ik me verplicht voel jullie te waarschuwen voor klaplongen.

Guilty Crown

Zeer goede, vloeiende animatie en geweldige effecten, als het verhaal ook nog mee wil zal dit een goede worden.

Persona 4

Een actie anime gefocust op de relaties van de personages die de spelreeks "Persona" heel nauwkeurig volgt.

Shiki

Een schokkende ervaring die je aan het begrijp "menselijk" zal laten twijfelen.

EDITED
Het is binnenkort het herfstseizoen van anime. Dit seizoen ziet eruit als een grote gok, er zijn niet echt veel animes die uitblinken maar die toch nog goed zouden kunnen zijn. Ik kijk het meeste uit naar het nieuwe seizoen van Bakuman. En pas op, er komt een monster van een post aan.

Ik zal wat vertellen over alle anime die men aandacht zo'n beetje trekken.
Als blogger de afbeelding verkleint kun je hem hier bekijken.
Als je niet gespoilt wil worden open de synopsen dan niet, de meeste kunnen wel niet echt kwaad, zoals die van Bakuman.




























Kyoukai Senjou No Horizon
» Synopsis «

Toen ik de synopsis las was ik wel opgewonden over deze anime. Ik dacht dat dit een diepe anime ging zijn die de menselijke dieptes van het leven en strijden vooor in een verwoeste wereld. Ik had gehoopt dat er misschien zelf wat religieuze filosofie zou plaatsvinden met het bestaan van de Tenjo. Maar toen ik dit filpje zag werd alle mogelijke hoop hiervoor gekelderd, aan het filmpje te zien is deze anime vooral van plan te draaien op fanservice en actie scenes die we talloze keren eerder hebben gezien. Ik hoop dat ik verkeerd ben en dat ze het stereotype doorbreken maar dit lijkt op een anime waar het verhaal ergens op de laatste plaats komt.

Bakuman Second Season
»Synopsis«
Het eerste seizoen van deze anime was een echt juweel, Bakuman slaagt erin om emoties als vriendschap en volharding weer te geven zonder vergezocht of irreëel te lijken. Deze anime zit vol passie en gevoelens die je meer mee zullen sleuren dan je zelf verwacht, er was zelfs een moment tijdens het eerste seizoen waar ik vol energie van mijn stoel rechtsprong en "YATTA!" schreeuwde. Ik verwacht dan ook niets anders van het 2e seizoen, geen echt filmpje buiten het einde aangezien je Bakuman niet echt in een kort filmpje kan vastleggen. Dit is echt een aanrader, begin maar snel met dat eerste seizoen zodat het 2e niet ver achterkomt.

Hunter x Hunter
» Synopsis «

Jullie weten wat ik vind van Hunter x Hunter van mijn review, ik vind het gewoon echt dom dat ze het verhaal hervertellen, een geweldig verhaal waar ze waarschijnlijk niet veel aan kunnen verbeteren en vooral kunnen riskeren om te schaden, terwijl het nog niet eens af is. Aan het filmpje te zien zijn er toch al enkele veranderingen. Ik zou veel liever het huidige verhaal voortgewerkt zien.

Phi Brain: Kami no Puzzle 
»Synopsis«
Ik verwacht wel wat van deze anime, als ik op de synopsis af mag gaan is het verhaal vrij waardeloos, maar de naam alleen al: "God Puzzel". Dat trekt onmiddellijk mijn aandacht. Ik hoop dat het verhaal niet helemaal cliché is en dat als het dat wel is we het verhaal kunnen negeren. Maar ik hoop vooral op veel mindgames, puzzels waar de lezer ook een kans heeft om het op te lossen en die ook niet te makkelijk zijn. Deze anime zal volgens mij afhangen van de kwaliteit van de mysteries en zolang ze niet alles oplossen met een Deus Ex Machina denk ik dat dat wel zal lukken.

Persona 4 The Animation
»Synopsis«


Gebaseerd op het spel, heb ik ook hier goede verwachtingen. Ik verwacht een mooie dosis plot met goede actie scenes en goed uitgewerkte personages. De trailer doet me veel aan Toky Majin denken wat enkel goed kan zijn. Het verhaal ligt al voor hun van het spel, al wat ze moeten doen is het uitwerken waar ze wel toe in staat zullen zijn.

Last Exile: Fam, The silver wing
»Synopsis«

Veel heb ik hier niet over te zeggen aangezien ik het eerste seizoen nog niet gezien, maar met wat ik gezien heb denk ik dat dit de beste van het seizoen zal zijn. Het heeft een verfijnde tekenstijl die doet denken aan Valkyria Chronicles.

Shakugan no Shana III
»Synopsis«


Opgelet, het filmpje spoilt de andere seizoenen redelijk veel dus niet kijken als je het niet aankan.
Aangezien ik Shakugan no Shana nog niet heb uitgezien zal ik deze nog niet bekijken. De publieke opinie over SnS gaat zo SnS: goed, SnS II: slecht, de OVA: gemengd. Ik kijk er in ieder geval naar uit om het verhaal afgewerkt te zien. Het zijn realistische personages waar veel andere animes van spieken (of bijna helemaal kopieren, zie Hidan no Aria). Ik kan slechts hopen dat ze geleerd hebben van hun fouten uit seizoen 2.


Mirai Nikki
»Synopsis«

Deze zal goed worden, het is gebaseerd op een manga die als erg goed word beschouwd. Het concept doet denken aan de unieke "Eden of the East" waar men in een spel terecht komt met de bedoeling Japan te redden uit de komende crisis, elkes speler krijgt een enorm bedrag beschikbaar en toegang tot een systeem die geld kan gebruiken om bijna alles (binnen de grenzen van de realiteit) te realiseren. Toch doet het mij ook denken aan "Higurashi no Naka Koro Ni" waar schattigheid gelijk is aan de kans om brutaal vermoord te worden is. Alhoewel ik de manga nog niet gelezen heb heb ik toch het gevoel dat dit filmpje een verkeerd gevoel over de anime weergeeft.


Andere:
Sommige hier kunnen goed zijn maar lijken niet belangrijk genoeg om hun eigenreview te krijgen. Guilty Crown kan goed zijn maar zal waarschijnlijk weer een typische mecha zijn zonder iets nieuws die daarvoor probeert te compenseren met zoveel mogelijk ecchi. C3 leek interessant totdat ik las dat hij een naakt meisje in zen keuken vindt, het zal waarschijnlijk weer het typische, Jongen ontmoet meisje die waarschijnlijk niet 100 percent normaal of menselijk is, hierdoor verandert zen leven, ecchi, ecchi, ecchi. Maar ik denk dat ik het een kans zal geven gewoon omdat zen naam op die van C lijkt.

OVAs:
Er zijn wat OVAs van anime van het vorige seizoen die de moeite waar lijken. Kami nomi No Shiru Sekai, Higurashi no Naka Koro Ni, Seitokai Yakuindomo, Baka to Test en Deadman Wonderland zijn de meest veelbelovende over recente series. Usag Drop krijgt ook een OVA en naar ik hoor is dat ook een erg goede anime.

Een leuke verrassing is een OVA van Scryed, namelijk Scryed Alteration. Scryed is nu al een wat oudere serie maar is een actie anime die zeker niet ongenoemd mag gaan.

Films
Mardock Sramble: The Second Combustion ziet er interessant genoeg uit om te beginnen kijken naar de trilogie. Tekken Blood Vengeance is de film waar ik het meeste naar uitkijk. De meeste van jullie weten dat ik een Tekken Fanboy ben en ik hoop dat Kazuya een grote rol krijgt. Hotaruba no Mori E heeft potentieel, ik weet niet veel  over het plot maar weet dat de manga erg gerespecteerd is en dat  er veel bij gehuild wordt. To Aru Hikuushi e no Tsuioku van Madhouse lijkt dan weer potentieel te bevatten.

11 Responses so far.

  1. Emphasize says:

    SnS is cool, tis een van de enige animes die ik nog steeds goed vindt. That is all

  2. Razorhead says:

    Ik zal zeker kijken naar Phi Brain, ik zal eens beginnen met het eerste seizoen van Bakuman en Persona 4 ziet er ook nog wel leuk uit. De rest weet ik nog niet.

  3. SamRai says:

    ik heb vooral een goed gevoel bij Mirai Nikki, ik weet dat Bakuman goed zal zijn en Persona 4 lijkt me ook goed, als er hier anime tussen zit waarvan jullie vinden dat we ze moeten subben of in de groep bekijken zeg het dan ook maar hé iedereen.

  4. SamRai says:

    Wa vond jij dan van seizoen 2? Ik heb gehoord dat het zo slecht was dat de meeste subbers het geragequit hebben.

  5. Emphasize says:

    Tis wel minder maar ik heb vertrouwen in 't derde seizoen :p

  6. SamRai says:

    Hmm... Kzal weer eens moeten voortkijken naar seizoen 1.

  7. ik zou graag Mirai Nikki en Last Exile: Fam, The Silver Wing bekijken.

  8. SamRai says:

    Wat vinden jullie er van om Phi Brain in de groep te bekijken? Samen de puzzels oplossen lijkt me leuk.

  9. SamRai says:

    En Fat/Zero waarover ik vergat te spreken zal naturrlijk in de groep bekeken worden.

  10. Razorhead says:

    Ach ja, waarom niet.

    En Fate/Zero, ik dacht al dat je iets vergeten was.

Leave a Reply