• RSS
  • Youtube
  • Facebook
  • Twitter

Important Posts

Meeting 006 Planning
Race For Whool
The Path to Anime

Playlist

The Tai Yugen Anthem

They Who Follow

Cbox

Category List

Recent Comments

Yibis One Piece Episodes

Tengen Toppa Gurren Lagann

Pure mannelijkheid gemengd met gigantische mecha's, humor en aanzienwekkende gevechten. Dat is TTGL.

Angel Densetsu

Kitano heeft het hart van een engel maar het uiterlijk van een demon. Deze korte anime is zo hilarisch dat ik me verplicht voel jullie te waarschuwen voor klaplongen.

Guilty Crown

Zeer goede, vloeiende animatie en geweldige effecten, als het verhaal ook nog mee wil zal dit een goede worden.

Persona 4

Een actie anime gefocust op de relaties van de personages die de spelreeks "Persona" heel nauwkeurig volgt.

Shiki

Een schokkende ervaring die je aan het begrijp "menselijk" zal laten twijfelen.





Fun Fact #1: Als je staat te wachten op de bus, en er komt een bus aan die er moderner uitziet dan de andere op het juiste tijdstip, stap dan niet in zonder het nummer te checken. Als je dit niet doet, is er een 100 % kans dat het de verkeerde is.

Fun Fact #2: Als je uitstapt, probeer dan niet naar de dichtsbijzijnde bushalte te lopen op het pad van jouw bus. Deze bushalte ligt 500 meter verder.

Fun Fact #3: Als je bij de bushalte aankomt, en tot de onvermijdelijke conclusie komt dat de bus al 10 minuten gepaseert is, probeer dan niet de resterende afstand te voet af te leggen. De resterende afstand bedraagt 6 kilometer.


Fun Fact #4: Als je onderweg een handige rugwind krijgt, zeg dit niet luidop. De wind verandert dan onmiddelijk van richting.

Fun Fact #5: Zeg ook niet dat het onmogelijk is dat het nog slechter kan. Het begint dan onvermijdelijk te regenen.

Fun Fact #6: Op deze helletocht, pas altijd op waar je je voeten zet. Als je je aandacht ook maar 5 seconden laat verslappen, trap je onvermijdelijk op een volle fles water- die openspuit over je broek.

Fun Fact #7: Kijk ook altijd uit voor aanstormen auto's op wegen zonder voet- of fietspaden. Net wanneer je denk dat er geen meer aankomen, passeert er één aan 90 km/uur, die ook nog eens luid toetert, waardoor je je bijna doodschrikt.

Fun Fact #8: Na een uur alleen over drukke wegen wandelen, ben je in zo'n zwakke psychische staat dat je tegen jezelf begint te praten. Jij bent geen goed gezeldschap.


Er is toch nog één voordeel aan deze hele historie. Ik kan testen of de Google-maps HTML applicatie werkt. Sigh...



View Larger Map

10 Responses so far.

  1. SamRai says:

    Of je hebt dit meegemaakt, in welk geval, ocharme jij maar 6 km is niet zo ver, het is een uurtje ferm doorstappen, of je haalt dit uit een strip of iets in die aard in welk geval ik je applaudisseer voor je lak aan creativiteit, of je hebt dit zelf geschreven in welk geval het niet zo grappig is als wanneer iemand dit echt meegemaakt heeft, sterker nog, als je dit verzint dan is het zelf vrij zielig en vind ik het minder postwaardig dan Chubbys teletubbies. Zie dit niet als een aanval op jouw (alhoewel het dit wel is, maar jij voelt je nogal rap aangevallen, dus wie weet wat je hiervan maakt) ik ben slechts eerlijk met men mening, als het derde geval de waarheid bljijkt te zijn, wat ook de mogelijkheid is die je in het slechtste daglicht stelt is, adem dan 5 maal rustig in en uit voor je reageert.

    Als het dan toch het eerste geval blijkt te zijn, wat vrij waarschijnlijk is nu ik de map opmerk, maar ik ben te lui om mijn reactie te herwerken, vergeet alles hierboven en lees in plaats dit:
    Hummm, da steekt dan ook weer tegen hé, maar ja, er is niets mis met een flinke wandeling, denk gewoon in dat je op reis bent, want dat is toch de enige keer dat ik anders zulke wandelingen maak :)

    En vergeet niet de eerste paragraaf te vergeten (no pun intended).

    Eigenlik is het gebruik van het woord paragraaf toch iets raars, als we het zouden ontleden als zoals we met andere woorden die het deel para- gebruiken, zoals paranormaal bijvoorbeeld, dan zou een paragraaf een graaf zijn die boven andere graven staat, of simpelweg een graaf zijn die op alle vlakken superieur is aan andere graven.

    AaAh... Ik ben weer in zo'n bui waarin ik alles schrijf dat in me opkomt. Ik bedenk me zojuist ook net hoe moeilijk het is om de vele soorten zuchten, waarvan ik de neiging heb om ze in het begin of einde van mijn "paragrafen" te gebruiken. Zuchten zijn eigenlijk een belangrijk deel van menselijke communicatie wanneer je erover nadenkt, ze beteken zoveel verschillende dingen afhankelijk van de toon waarop je ze gebruikt en ze hebben veel meer gradaties dan woorden waarschijnlijk ooit zullen hebben. De zucht waarmee ik deze "paragraaf" opende bijvoorbeeld, is één met een A klank, die hoog begint, dan naar laag gaat en dan naar hoog eindigt.
    Hij klinkt ongeveer zo: Auah. Behalve dan dat de u nog steeds als een klinkt maar wanneer je hem tussen de andere hoge a's hoort hij wel een beetje als een u begint te klinken. Geen u zoals in uurwerk trouwens maar eerder als een doffe e.

  2. SamRai says:

    Hij is dat soort zucht dat zo'n beetje het gevoel heeft van, "Oh brother" maar dan vel melancholischer met zo'n beetje meer het gevoel van, het is misschien iets lastig, maar het kan toch niet echt verholpen worden en zo problematisch is het niet.

    Over melancholisch gesproken, heeft iemand het 2e seizoen van "The melancholy of Haruhi Suzuyime" gezien? Kheb onlangs het eerste seizoen uitbekeken en ik vond het best wel goed, maar nu hoor ik dat het 2e seizoen erg tegenvalt, velen raden zelf aan om een aantal afleveringen eruit over te slaan. Maar dan heb je nog de lange film die na seizoen 2 komt waarvan ik dan weer hoor dat hij heel goed is.

    Kheb gemerkt dat ik wat off-topic geramblet heb, twas nie express, hoezeer het er nu ook op mag lijken. Nu ik erover nadenk schrijven we ook altijd met een zekere toon en snelheid, nu we schrijven niet zo, maar de stem in ons hoofd leest het op deze toon aan ons, en deze toon helpt ons ook het gevoel over te brengen, de stem van deze text spreekt redelijk rustig met een zeer licht echo, hij klinkt niet negatief, ook niet heel vrolijk maar je krijgt er zo'n gevoel van dat de dingen goed zijn zoals ze dat nu zijn.

    Kheb net gemerkt dat mijn spellcheck zegt dat uitbekeken geen correct Nederlands is, is het dan uitgekeken? humm, men spellcheck klaagt hier niet over, maar uitbekeken voelt toch veel instinctiever aan als vervoeging van uitkijken? Nu ik erover nadenk komt dit natuurlijk door bekijken is is uitbekeken een contaminatie van, de 2, schrijven waarover je denkt helpt eigenlik veel om coherenter en efficienter na te denken, kheb ergens gelezen, ik denk dat het in een boek van Stephen King was, "The last Stand", dat om het denkproces goed te laten verlopen er altijd een medium nodig is, bij ons is dat meestal een stem, maar eigenlijk is het goed mogelijk dat bepaalde mediums een efficïenter denkproces opleveren dan andere. Dat is eigenlijk wat ik nu aan het doen ben, ik ben aan het denken met dit toetsenbord en textvakje als medium. Ik wou eigenlijk nog voortdenken over the last stand, maar ik denk dat ik dat beter niet doe want als ik nog veel opschrijf is de kans dat iemand nog de moeite doet om dit alles te lezen redelijk klein, behalve jij natuurlijk razor, ik weet dat jij meestal wel de moeite neemt om muren te lezen,maar dat zou zo'n typische reactie van jouw zijn, zeker op zo'n lange text als van mij zouu het typisch jij zijn om te antwoorden met het korte: "Ik zou het wel lezen", natuurljik is dit allemaal maar speculatie en kan ik niet echt voorspellen wat je van plan was te schrijven, oftewel zal er iemand een heel kort antwoord geven om te reageren hierop, deels spottend dus, of iemand zal gewoon direct zeggen dat mijn post erg lang is.

    Natuurlijk wordt de kans dat dit gebeurt kleiner met dat ik dit vermeld als mogelijke reacties.

    sorry voor de dubbele post, kmoest hem in 2 splitsen omdat hij te lang was, ik bedenk met net ook dat ik erin geslaagd ben om helemaal alleen je post te kapen.

  3. SamRai says:

    Kheb ook gemerkt dat dit ding vol zinsbouwfouten en zo staat waardoor het lastig te lezen wordt, spaar me even hé, kheb da geprobeerd even snel te schrijven als de gedachten in me opkwamen.

  4. Razorhead says:

    Nee SamRai, alles Fun Facts zijn mij, deze namiddag, echt overkomen.

    En 6 km is voor jouw misschien niet veel, maar
    1. Ik heb een rampzalige conditie, de enige reden dat ik zolang kan wandelen is door mijn uithoudingsvermogen.

    2.Jij ben bij de scouts, en doet deze dingen om de 14 dagen.

    3.Het weer, zoals ik al heb gezegd, besloot me tegen te werken.


    En kun je alsjeblieft stoppen met zinloos te ramblen, zo jaag je potentiële volgers weg, die jij toch zo graag wou hebben.

  5. SamRai says:

    Ik zou heel woest kunnen reageren omdat je beweert dat ik bij de scouts ben terwijl ik bij de Chiro ben maar ik heb daar even geen zin in, ik zei ook dat ik wel verwachtte dat het waargebeurd is en dat je alle andere assumpties moest negeren in het geval dat het zo was. En ik besloot gewoon eens alles dat ik dacht bij het maken van de gemiddelde post neer te schrijven. Wees dankbaar dat ik jullie een blik binnenin mijn hoofd gegund heb.

  6. Razorhead says:

    Nee.

    Het is daar Creepy. En donker... Zo... Donker...

    Anyway, Scouts, Chiro, ze doen dezelfde dingen, ze hebben gewoon een andere naam om een reden die niemand begrijpt.

  7. SamRai says:

    Ironisch genoeg is de chiro de christelijke versie, wat de meeste leden zelf niet weten. Je moest de verrassing op hun gezicht zien toen ik het hun vertelde.

  8. Razorhead says:

    Serieus ? Dat wist ik niet. Heb jij de Chiro gekozen omdat je dan niet zo'n totem-naam moest nemen of zo ?

  9. SamRai says:

    Omdat het om de hoek was :)

  10. Razorhead says:

    ...Logisch.

    Ik hou van spaghetti.

Leave a Reply