• RSS
  • Youtube
  • Facebook
  • Twitter

Important Posts

Meeting 006 Planning
Race For Whool
The Path to Anime

Playlist

The Tai Yugen Anthem

They Who Follow

Cbox

Category List

Recent Comments

Yibis One Piece Episodes

Tengen Toppa Gurren Lagann

Pure mannelijkheid gemengd met gigantische mecha's, humor en aanzienwekkende gevechten. Dat is TTGL.

Angel Densetsu

Kitano heeft het hart van een engel maar het uiterlijk van een demon. Deze korte anime is zo hilarisch dat ik me verplicht voel jullie te waarschuwen voor klaplongen.

Guilty Crown

Zeer goede, vloeiende animatie en geweldige effecten, als het verhaal ook nog mee wil zal dit een goede worden.

Persona 4

Een actie anime gefocust op de relaties van de personages die de spelreeks "Persona" heel nauwkeurig volgt.

Shiki

Een schokkende ervaring die je aan het begrijp "menselijk" zal laten twijfelen.

Ik zou jullie willen vragen om hierop een reactie te laten met jullie lijst van wat jullie de 5 beste anime vinden omdat ik dit eens wil weten.


dit zijn de mijne :

1.Gintama
2.Arakawa under the bridge(alle twee de seizoenen)
3.Fullmetal Alchemist Brotherhood
4.Katanagatari
5.Umineko No Naku Koro Ni

Grats Achubbychild

17 Responses so far.

  1. Razorhead says:

    1. One Piece
    2. Digimon (Eerste 2 seizoenen)
    3. Deadman Wonderland
    4. Bleach
    5. Detective Conan (Ik lees eigenlijk de manga, maar het is ook een anime dus...)

  2. SamRai says:

    Ik zal later wel mijn lijst zetten, alhoewel jullie die van mij waarschijnlijk wel kennen, maar ik zal al beginnen met te doen waar ik goed in ben, en dat is jullie afbreken.

    Chubby, ik kan verkeerd zijn maar zijn dat niet gewoon alle anime die je ooit hebt uitgekeken, (behalve gintama) op deadman wonderland na? En ik vind het te vroeg om over steins;gate te oordelen, de laatste afleveringen die jij nog niet gezien hebt stuurde deze anime in een richting die ik niet echt apprecieer, om over steins;gate te oordelen zou ik wachten tot het einde.

    Razor, zwakke lijst die toont dat je dringend meer anime moet kijken.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op one piece, maar het kan qua kwaliteit absoluut niet op tegen kortere anime zoals de meeste op Chubbys lijst. Maar one Piece is de enige van de grote 3 die een kans maakt om in een top 5 te raken dus ik laat die glijden aangezien ik hem waarschijlijk ook in die lijst zal steken, alhoewel zeker niet op de eerste plaats.

    Hoe geweldig ik Digimon ook vond vroeger, en hoe dankbaar ik er wel niet vor ben aangezien digimon de anime was waardoor ik intensief online anime ben gaan bekijken, is het als je het nu bekijkt, enorm voorspelbaar, elke actiescène ooit was praktisch hetzelfde, eerst zijn ze aan het verliezen, er gebeurt iets, ze verslaan de vijand in 1 klap.

    Over deadman wonderland ben ik in tweestrijd, alhoewel het een zeer goed en origineel concept was, was de uitwerking ervan veel minder goed gedaan. De anime ging te snel in momenten voor zen eigen goed terwijl ze een setting hadden die ze zou toestaan op een trager tempo te werken en alles veel beter te hebben uitgewerkt.

    Bleach, te makkelijk :)

    Detective Conan, de enige anime waar ik je absoluut iet tegenspreek alhoewel het grootste probleem is dat het bijna 600 afleveringen filler zijn als je het goed bekijikt aangezien we bijna niets meer weten over de zwarte organisatie dan eerst.

    Razor, je moet dringend meer anime bekijken, bekijk eens een paar klassieke meesterwerken zoals trigun of yu yu hakusho.

  3. SamRai says:

    Wow ik heb veel geschreven, dit is groter dan de meeste posts...

  4. SamRai says:

    In geen speciale volgorde:

    Hajime no Ippo
    Code Geass(R2)
    Kaiji
    Fullmetal Alchemist Brotherhood
    Soul Eater

    Durarara en one piece wou ik hier ook ergens tussen steken, maarja.

  5. Razorhead says:

    My God, heb je zo'n lange post gewoon gebruikt om mijn keuze van anime de grond in te boren ? Ik dacht dat jij gisteren degene was die geen score's op anime's wou geven, omdat ze onderhevig zijn aan persoonlijke voorkeur, en nu zeg je dat mijn lijst niet klopt omdat het niet mijn jouw mening overeenkomt ?

  6. Sam ik kga dan steins;gate weglaten en het vervangen door fullmetal alchemist brotherhood want die benk vergeten er tussen te zetten.

  7. SamRai says:

    Ik zei niet dat we geen scores moesten geven aan anime omdat dat onderhevig is aan anime, maar omdat wanneer iets een score heeft dat altijd in vergelijking is met iets anders, bij examens vergelijken we met de absolute score 100 op 100 omdat je onmogelijk hoger kan scoren, maar zolang er geen perfecte anime is die dus op alle manieren een 100 op 100 zou halen kan je onmogelijk anime een score geven aangezien er altijd een nieuwe anime kan komen waardoor je dus minder denkt van de eerdere anime. Kheb ook gezegd dat jullie anime best scores mochten geven, maar dat ik het gewoon niet zal doen.

    Kheb ook nooit gezegd dat je lijst niet klopt, kheb gewoon gezegd dat die lijst duidelijk toont dat je veel te weinig goede anime gezien hebt. Ik kan perfect geloven dat dat jouw 5 favoriete anime zijn, maar ze zijn in ieder geval niet top-tier anime.

    Ook Razor, anders dan wat de meeste ouders hun kinderen zeggen, kunnen meningen verkeerd zijn.

    We weten trouwens beide dat de bestaansreden van dit soort top vijven erover discussiëren is, en ik heb me misschien een beetje laten meeslepen en die reply te lang gemaakt.

  8. SamRai says:

    En chubby, ik was inderdaad verbaas dat FMAB er niet in zat bij jouw.

    Ik moet echt stoppen met te dubbelposten.

  9. Razorhead says:

    De criteria om voor jou als top-tier anime te gelde kunnen verschillen van mijn criteria, daarom kunnen we de lijsten niet met elkaar vergelijken, bijvoorbeeld: jij vindt een anime pas goed als het een goed plot heeft, goede stijl en balans heeft. Voor mij hoeft dat niet zo te zijn: Digimon staat trouwens op mijn lijst omdat ik er zeer goede jeugdherineringen aan heb, natuurlijk is het niet de technisch beste anime of heeft het een fantastisch plot, maar die jeugdherineringen wogen enorm zwaar door voor mij. En over Bleach,... Ja, daar heb je gelijk in. Ik heb egenlijk geen flauw idee waarom ik Bleach erop heb gezet.

  10. Razorhead says:

    En je moet inderdaad stoppen met te dubbelposten, het is vervelend.

  11. SamRai says:

    Sarcasm/Irony much? :)

    Als ik spreek oer top-tier, dan heb ik het niet meer over mijn mening, er zijn gewoon dingen in deze wereld die gewoon beter zijn dan andere, je kan redeneren dat enig kwaliteitsverschil afhankelijk is van menselijke mening, en dat elke mening gevormd is door ervaringen en van ieder dus anders is waardoor er geen algemene verdeling kan zijn, maar wanneer iets algemeen betere en meer impulsen kan veroorzaken in de hersenen kunnen we oordelen dat het objectief beter is (ookal is alles subjectief, maar als ik daar nog op moet voortdoen spam ik nog een woordenboek leeg)
    Ik heb het gevoel alsof we weer in Zed. zitten.

    Probeer maar eens FMAB uit te kijken, zelf met de verwachting dat het afschuwelijk is, je zal het zeker in je top 5 steken.

    En digimon had een geweldig plot.

  12. Yes mijn post heeft tot nu toe de meeste reacties

    trouwens sam op het moment dat ik het aan het schrijven was was ik helemaal fmab vergeten dus daarom stond ey er niet op.

  13. SamRai says:

    Kging je daar net mee feliciteren Nero, twas een goed idee om een post te maken waar we kunnen discussiëren, kheb trouwens net gelezen dat bakemonogatari en katanagatari van dezelfde schrijver zijn.

    Nu ik dat naast elkaar schrijf lijkt me dat ongelooflijk logisch...

  14. zijn umineko no naku koro ni en higurashi no naku koro ni dan ook van de zelfste shrijver?

  15. SamRai says:

    Volgens wikipedia wel, beide door Ryukishi07.

    VN schrijvers weten echt geen creatieve namen.

  16. hetzelfde als met the legend of the legendary heroes de beste naam ooit voor een anime

  17. lool kdacht dak hier al op had gepost maar nee dus hier komt mijn top 5

    one piece
    bleach
    nichijou
    hajime no ippo (thanks to samrai)
    xam'd
    damn ik moet meer randomn animes kijken

Leave a Reply