• RSS
  • Youtube
  • Facebook
  • Twitter

Important Posts

Meeting 006 Planning
Race For Whool
The Path to Anime

Playlist

The Tai Yugen Anthem

They Who Follow

Cbox

Category List

Recent Comments

Yibis One Piece Episodes

Tengen Toppa Gurren Lagann

Pure mannelijkheid gemengd met gigantische mecha's, humor en aanzienwekkende gevechten. Dat is TTGL.

Angel Densetsu

Kitano heeft het hart van een engel maar het uiterlijk van een demon. Deze korte anime is zo hilarisch dat ik me verplicht voel jullie te waarschuwen voor klaplongen.

Guilty Crown

Zeer goede, vloeiende animatie en geweldige effecten, als het verhaal ook nog mee wil zal dit een goede worden.

Persona 4

Een actie anime gefocust op de relaties van de personages die de spelreeks "Persona" heel nauwkeurig volgt.

Shiki

Een schokkende ervaring die je aan het begrijp "menselijk" zal laten twijfelen.

Ik heb net deze anime uitgekeken, en probeer nu met moeite de woorden te vinden om dit te beschrijven.
 
We proberen als mensen altijd alles in woorden te zetten, maar dan vergeten we vaak dat wat we ervaren geen woorden zijn, maar gevoelens. We proberen als mensen met elkaar te communiceren, maar slagen we daarin? Het enige wat we kunnen overbrengen met woorden zijn de schaduwen van onze ware bedoelingen, maar betekent dat dat we ons moeten afwenden van deze leegte? Nee, we moeten staren in deze duisternis en alles doen wat we kunnen doen om al is het maar een schaduw met onze blinde ogen uit de duisternis te onderscheiden.

Weet dat elk gegeven woord slechts een schim was van zijn betekenis, maar een schaduw van zijn doel heeft en maar een fragment van de spreker is.

Maar misschien, heel misschien, als we alle schimmen bekijken, elk fragment verzamelen en licht werpen op elke schaduw, zal ons zicht gegund worden en zullen we het licht in elkaars ogen kunnen zien.

Na het bekijken van Eureka Seven is er slechts één van deze schaduwen die mijn ervaring kan beschrijven:


Emotie

Dit is wat er altijd aanwezig is in Eureka Seven, het is wat ik telkens voelde wanneer ik ernaar keek en weet dan nog dat wat ik voelde veel meer is dan wat dit woord betekent.

Alles wat er gebeurde in Eureka, de gevechten, de humor, het avontuur, de liefde en het verdriet. Al deze dingen waren vervuld van emotie, zelf tijdens de prachtige actiescènes was het meest belangrijke het conflict tussen de emoties!

Ik heb gemerkt dat ik me wat door mijn gevoel heb laten meeslepen tijdens deze review, dan nog hoop ik dat het een aangename lezing was. Dit was mijn alternatieve kijk op anime.

-SamRai

5 Responses so far.

  1. SamRai says:

    Ik heb me hier inderdaad iets laten meeslepen...

    Nou ja, ik was vergeten te zeggen dat het einde oftewel nergens op slaat of ik er gewoon niets van begrijp, waarschijnlijk dat tweede...

    Nou ja, dat stukje poëzie hierboven is het resultaat van ik die om half 3 probeer iets zinnigs te schrijven, normaal zou ik wachten tot morgen maar aangezien ik dit had beloofd heb ik me gehaast.

  2. Razorhead says:

    Dat was... emotioneel.
    Het was meer een filosofisch stuk dan een review van een anime.
    Ik zou aanraden om misschien de volgende keer te wachten tot je uitgerust bent.

  3. SamRai says:

    Yep, maar ik had men woord gegeven er die dag nog één te maken, dus had ik niet echt een keus. Ik vind het wel goed zo, eens een ander soort review.

  4. Razorhead says:

    Technisch gezien was het niet gisteren, maar vandaag.

  5. SamRai says:

    Heb ik ook aan gedacht, maar op het internet duren dagen 28 uur om tijdsverschil te voorkomen.

Leave a Reply